سنجش فعالیت بدنی سازگارانه در دوران رشد | هاروات - کلی - بلاک - کروک | شمسی ماجلان - تفاح - حشمتی | نشر مبانی
افراد با معلولیت افرادی با ویژگیها، نیازها و شرایط خاص خود هستند. یک معلم تربیت بدنی سازگارانه که به این افراد آموزش میدهد، باید از طریق سنجش و ارزیابی این دانش آموزان سطح عملکرد آنها در حیطه جسمانی، هوش، روانی و رفتارها و تعاملات اجتماعی را تعیین کند تا بتواند نیازها و احتیاجات خاص آنها را مشخص کند و بر مبنای آن اهداف آموزشی مناسبی را برای دانش آموزان بامعلولیت خود در نظر بگیرید و برنامه آموزشی مناسبی را برای آنها طراحی و اجرا کند.
در این کتاب سعی شده تا با ارائه ابزارهای سنجش ویژه در هر یک از زمینههای ذکر شده، و نیز توضیح در مورد جزئیات فرایند سنجش و چگونگی استفاده از دادههای حاصل از آن در تصمیم گیری در مورد برنامه آموزشی به این مهم رسیدگی شود. این کتاب تنها کتاب موجود در بازار در این حیطه است و منبع بسیار مهم و ارزشمندی در این زمینه محسوب میشود.
اگرچه مخاطبان اصلی این کتاب معلمان تربیت بدنی سازگارانه هستند، با این حال اطلاعات ارائه شده در آن برای معلمان تربیت بدنی عادی، متخصصان فیزیوتراپی و کاردرمانی، پژوهشگران حیطه فعالیت و تربیت بدنی سازگارانه، مدیران آموزش و پرورش ویژه و والدین کودکان و نوجوانان با معلولیت نیز مفید و سودمند خواهد بود.
سنجش فعالیت بدنی سازگارانه در دوران رشد | هاروات – کلی – بلاک – کروک | شمسی ماجلان – تفاح – حشمتی | نشر مبانی
فهرست کتاب
-
فصل ۱ : چه کسی را میسنجید
-
فصل ۲ : چرا سنجش را انجام میدهید
-
فصل ۳ : شناخت دانش آموز
-
فصل ۴ : انتخاب یک ابزار سنجش مناسب
-
فصل ۵ : انتخاب آزمونها و برگزاری آنها
-
فصل ۶ : سنجش رشد حرکتی و مهارت حرکتی
-
فصل ۷ : سنجش عملکرد جسمانی
-
فصل ۸ : سنجش پاسچر، گام برداری و تعادل
-
فصل ۹ : سنجش ادراک و شناخت
-
فصل ۱۰ : سنجش رفتار و صلاحیت اجتماعی
نقد و بررسی وجود ندارد.