مبانی جامعه شناسی فرهنگی | پیمانه عسگری | نشر مهکامه
سامان دادن به فعالیتهای فرهنگی در جهت دستیابی به اهداف و نهادینه شدن نتایج در جامعه، مستلزم شناخت علمی از فرآیند مدیریت، اهداف و برنامهها، شناخت شیوههای سازماندهی، دسترسی به امکانات و منابع و آگاهی داشتن از نحوه کنترل و نظارت فعالیتهای فرهنگی میباشد. شناخت وضعیت فعلی و بررسی نقاط ضعف و قوت و ترسیم چشم اندازی شفاف و قابل دستیابی بر اساس امکانات و شرایط فرهنگی موجود جامعه، گامی اساسی در زمینه مدیریت فرهنگ است.
با شناخت و بررسیهای عملی از مقوله فرهنگ و آگاهی کامل از نحوه عملکرد و تاثیرگذاری آن میتوان تصمیمات صحیح جهت هدایت نهادینه افراد یک جامعه به سوی تعالی فرهنگی و رسیدن به توسعه پایدار اتخاذ نمود. این کتاب به منظور آشنایی دانشجویان با مبانی جامعه شناسی فرهنگی در حوزههای علوم اجتماعی و مدیریت فرهنگی هنری نگاشته شده است.
مبانی جامعه شناسی فرهنگی | پیمانه عسگری | نشر مهکامه
فهرست کتاب
-
فصل اول : مبانی نظری مطالعات فرهنگی
-
فصل دوم : فرهنگ و جامعه
-
فصل سوم : نظریههای فرهنگی اجتماعی
-
فصل چهارم : مدیریت و برنامهریزی فرهنگی در جامعه
نقد و بررسی وجود ندارد.